"אכיפה סלקטיבית – רשע" | הממשלה דורשת תשובות מהיועמ"שית

    אבי יעקב 3 Comment on "אכיפה סלקטיבית – רשע" | הממשלה דורשת תשובות מהיועמ"שית

    עימות סוער בישיבת הממשלה לגבי התנהלות היועמ"שית. נתניהו: "הציבור צריך הסברים". רגב: "את הפוליטיקה והדעות האישיות יש להשאיר מחוץ לשיקולים". סמוטריץ': "היועמ"שית בניגוד עניינים מוחלט". בן גביר: "פשוט בושה, אין אכיפה". אמסלם: "אני 27 שבועות מתחרפן מהכאוס בשבתות". המפכ"ל מתגונן ואומר: "המדיניות היא לא לאפשר חסימת צירים". בסיום הישיבה התקבלו החלטות נחרצות והוראות חד משמעיות לתגובה מיידית מצד הייעוץ המשפטי

    צילום: חיים צח, לע״מ
    21:56
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on אזהרה למשקיעים בבסדנו: רשות ניירות ערך בהודעה חריגה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה מקיימת בשעה זו (ראשון) בישיבתה השבועית דיון מיוחד על ההפגנות והמחאות נגד המהפכה המשפטית, שאליו זומנו היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ונציגי מערכת אכיפת החוק כדי לדרוש את החמרת האכיפה והענישה על המפגינים, הפרות הסדר וחסימות הכבישים.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח הדיון כי "הציבור צריך לקבל הסברים, מהי מדיניות האכיפה, והאם זוהי מדיניות אחידה? במדינה דמוקרטית לא ייתכן מצב שבו יש מדיניות אכיפה אחת כלפי ציבור מסוים, ומדיניות אכיפה שנייה כלפי ציבור אחר. כי לכולם ברור – אכיפה בררנית היא פגיעה אנושה בדמוקרטיה ופגיעה אנושה בשלטון החוק, ועל כן ביקשנו מהיועצת המשפטית לתת דיווח לממשלה בנושא זה".

    במהלך הדיון, הציגה המשטרה הציגה את נתוני האכיפה והמעצרים מאז תחילת הפגנות השמאל נגד הרפורמה המשפטית, לפיהם נעצרו חשודים בהפרת הסדר הציבורי ואי קיום הוראות המשטרה, והוגשו שישה כתבי אישום בגין תקיפת שוטרים. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זעם על כך שאיש לא נחקר בחשד לקשירת קשר לפשע על ארגון התפרעויות ואמר כי "פשוט בושה. אין אכיפה".

    שרת התחבורה מירי רגב התייחסה להפגנות בנתב"ג ואמרה ליועמ"שית: "נתב"ג הוא לא שטח ציבורי, הוא אזור ביטחוני חשוב עבור מדינת ישראל, לא אקבל בשום פנים באופן פגיעה בשדה ובשגרת התעופה של ישראל או מניעת טיסות או חסימות כאלה ואחרות. אני מבקשת להפסיק את האכיפה הבררנית, את הפוליטיקה והדעות האישיות יש להשאיר מחוץ לשיקולים. אם היו מכים שוטרים ו/או חוסמים ו/או הורסים עם יד ימין, היו פה מאות כתבי אישום. אבל הם חוסמים, מפריעים ומכים עם יד שמאל, זה כנראה מותר…".

    בסוף השבוע טענה היועמ"שית כי קיים "קושי רב" לדבריה, בקיום דיון בנושא ההפגנות בעיצומה של המחאה. שר המשפטים יריב לוין והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הגיבו כי היא מנהיגה אכיפה בררנית והתנהלות פוליטית. העימות צפוי להחריף בדיון שיתקיים היום, לאור הביקורת והזעם של חברי הממשלה על ההתנהלות הפוליטית הפסולה של היועמ"שית.

    הדיון נקבע תחת הכותרת "הבהרת מדיניות האכיפה באשר לאיומים ופגיעה בנבחרי ציבור, קריאות למרי אזרחי ואי ציות לחוק, חסימות כבישים ושביתות בלתי חוקיות". בדיון דורשים השרים מהיועמ"שית ושאר גורמי האכיפה תשובות באשר למספרי מעצרים וכתבי אישום שבוצעו והוגשו מאז תחילת המחאה האנרכיסטית, ולחדד את המדיניות בנוגע לחסימת כבישים, הפגנות מול בתים של אישי ציבור, שביתות בלתי חוקיות וחסימת נתב"ג.

    שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נטש את הדיון בממשלה בזמן הופעתה של היועמ"שית, לדבריו, מדובר בדיון חסר תוחלת לאור עמדותיה. "הזמן שלי יקר מידי מכדי לבזבז אותו על דיוני סרק חסרי תוחלת. היועמ"שית בניגוד עניינים מוחלט", כתב סמוטריץ' בטוויטר. "המפגינים מפגינים למענה ולמען שימור הכוח המשחית שהיא וחבריה למערכת המשפט צברו לאורך השנים. במקום לבזבז זמן על שיח חירשים הקואליציה צריכה פשוט לחוקק. זו התשובה הטובה ביותר להתנהלות היועמ"שית".

    במהלך הדיון שאל השר בן גביר: "כמה כתבי אישום הוגשו?", היועמ"שית מעבירה ליואב תלם נתונים והוא מקריא: "6 כתבי אישום מתוך 572 עצורים רק על תקיפות שוטרים". בן גביר ולוין: "כמה נחקרו בחשד לקשירת קשר לפשע על ארגון התפרעויות?" יואב תלם: "אף לא אחד". בן גביר: "פשוט בושה. אין אכיפה".

     

    בסיום ישיבת הממשלה התקבלו ההחלטות הבאות:

    הממשלה מנחה את היועצת המשפטית לממשלה להניח בפניה, בתוך שבעה ימים, נוסח כתוב של הנחיותיה לרבות בנושאים הבאים:

    א. חסימת צירים, בדגש על קביעה מפורטת אם ומהי התדירות בה מותר לחסום צירי תנועה ראשיים מבלי שינקטו פעולות אכיפה כנגד מארגני החסימה והחוסמים, מבלי שיבוצעו מעצרים או יוגשו כתבי אישום.

    ב. מהי מדיניות האכיפה ביחס להפגנות ליד בתים של אנשי ונבחרי ציבור והטרדת אישי ציבור או בני משפחותיהם.

    ג. מהי מדיניות האכיפה ביחס לקריאות לסרבנות, המרדה והסתה לאית ציות, ובפרט תופעות של הסתה לסרבנות ביחידות צבאיות. הממשלה מבקשת מהיועצת המשפטית לממשלה להניח בפניה בתוך שבעה ימים נוסח הנחיות באשר לטיפול במקרים אלה, לרבות אופן הטיפול במקרים בהם תינתן חוות דעת של המל"ל בדבר הסיכון הקיים לפעולות של מערכים חיוניים בצבא ובכוחות הביטחון.

    ד. כן מבקשת הממשלה הבהרות כיצד במידה והאכיפה שוויונית נוצר מצב שבמבחן התוצאה, הנתונים מראים על פער עצום בין מס' הפעולות וסוג פעולות האכיפה שננקטו בעבר לבין מה שננקט בחצי השנה האחרונה.

    ה. הממשלה מבקשת מהיועצת המשפטית לממשלה להעביר הנחיות עד יום ג' 11.7.2023 ביחס לטיפול בחסימת נתב"ג.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      און שילטון עולם תחתון מושחתיים מנהלים מדינה מושחתיים ומואשמים בפליילם ועברינים מושעיים

    2. 2

      און שלטון עולם תחתון .מושחתיים נמאסתם.
      מי מנהל את המדינה מואשם בפליליים.

    3. 1

      ממשלת העבריינים שישבו בכלא, שמכשירה פושעים לחזור לממשלה וגם כאלה שיישבו בכלא מנסה לשנות עוד ועוד חוקים כדי שלא יהיה עליה פיקוח.
      זה לא יקרה. נילחם על המדינה עד המוות.